Washi washi washi…

Välkomna till ännu en fantastisk torsdag! Denna veckan fick jag en utmaning av Maringols. ”Gör en LO och använd washitejp.”
Kände noll inspiration… Noll idéer… Så tog jag fram alla mina tejprullar.
Att säga att det lossnade är ett understatement. Det exploderade! Jag tejpade på möbler, byggde tejphållare, tillverkade snygga gem mm.
Och gjorde min första LO på flera år!

image

Jobbade med tejpen som bakgrund på ett vanligt cardstock.

image

Även cirkeln med fågeln och blommorna är washi. Washipapper! Kul och lite svårt att jobba med. Stora ark rullar lätt ihop sig och man behöver en bra sax för att det ska bli snyggt när man klipper. Men möjligheterna är ju enorma!

image

Ville få fram tejp-känslan lite extra så jag satte små bitar på några bokstäver för att ge en illusion av att de tejpats fast.
Ja… Det var min LO utmaning! Resten av tejpandet visar jag en annan vecka. Håll till godo! Kram från Albas-moster

Lämna en kommentar